Фэндом

Манга и Аниме Boku no Hero Academia разбита на множество разных саг и арок. Ниже приведены названия саг и арок, описание сюжета арок, а также главы и эпизоды, в которых есть эти арки.

Примечание. Все саги и сюжетные арки - это фан-поделки названия сообщества, чтобы лучше организовать серию. Это не названия оригинальных сюжетных арок и глав.

Информация
Сага Юуэй
Арка Вступительного ЭкзаменаQuirk Apprehension Test ArcBattle Trial ArcUnforeseen Simulation Joint ArcSports Festival ArcField Training ArcEnd of Term Test ArcSchool Trip ArcHideout Raid ArcHero License Exam ArcInternship Arc

Сага Юуэй

Смотрите также: Сага Юуэй

Арка Вступительного Экзамена

Арка Вступительного Экзамена

Около 80% Земли - Люди, у которых есть причуда. Остальная же часть Земли - ничтожные 20%, которые не имеют причуды вообще. И у Изуки Мидории её тоже нет. У него есть мечта, стать Героем. Неожиданная встреча с легендарным героем Всемогущим дает ему шанс изменить свою судьбу, дав Изуке свою причуду. Но сначала он должен овладеть приобретенным им причудой, чтобы пройти вступительный экзамен в Юуэй.

Манга Аниме
Всего Глав 4 Всего Эпизодов 4

Арка Проверки Способностей Причуд

Арка Проверки Способностей Причуд

Under the threat of expulsion on their very first day at U.A., the students of Class 1-A have their ability to properly use their Quirks judged by their homeroom teacher, Shouta Aizawa, to determine if they are fit to be heroes or not.

Манга Аниме
Всего Глав 3 Всего Эпизодов 2

Battle Trial Arc

Battle Trial Arc

After receiving their hero costumes, the students of Class 1-A are separated into teams of two and face each others' teams in an indoor battle trial. Izuku battles his childhood friend and rival, Katsuki Bakugou, for the first time.

Манга Аниме
Всего Глав 4 Всего Эпизодов 3

Арка Моделирования Непредвиденной Совместимости

Class 1-A takes a trip to the Unforeseen Simulation Joint in order to hone their rescue skills. However, the League of Villains unexpectedly shows up at the facility, and the students must survive their first real battle against actual villains.

Манга Аниме
Всего Глав 10 Всего Эпизодов 5

Sports Festival Arc

Sports Festival Arc

The U.A. freshmen participate on their first Sports Festival, showcasing their abilities in different competitions in order to catch the attention of pro heroes. Amidst Izuku's first chance to show himself to the world, Shouto Todoroki's past is revealed.

Манга Аниме
Всего Глав 23 Всего Эпизодов ???

Field Training Arc

Field Training Arc

Izuku and his classmates travel to their chosen workplaces to gain experience while training under the supervision of Pro Heroes. Meanwhile, evil begins moving about in Hosu, eventually leading to a confrontation between three young heroes in training and their first formidable villain.

Манга Аниме
Всего Глав 15 Всего Эпизодов ???

???

End of Term Test Arc

End of Term Test Arc

As the end of term approaches, Class 1-A has to face both a written test and a practical exam. However, in a surprising twist, they must face their teachers in combat in order to pass the practical exam.

Манга Аниме
Всего Глав 10 Всего Эпизодов ???

???

School Trip Arc

School Trip Arc

U.A.'s first term has ended and summer break has begun. In order to hone their skills, Class 1-A goes on a school trip to a training camp under the supervision of the hero team The Pussycats. Their peace doesn't last long, however, as they're soon surprised by a sudden attack from an elite squad of villains.

Манга Аниме
Всего Глав 14 Всего Эпизодов ???

???

Hideout Raid Arc

Hideout Raid Arc

The League of Villains' attack on U.A.'s summer training camp has left deep scars: Katsuki Bakugou has been kidnapped, and faith on the institution has been greatly shaken. In face of an incident that could spell the end of the Hero society, Pro Heroes and the Police Force mobilize themselves for a raid on the villains' hideout in order to rescue the kidnapped student.

Манга Аниме
Всего Глав 14 Всего Эпизодов ???

???

Hero License Exam Arc

Hero License Exam Arc

U.A has transitioned into a boarding school; Class 1-A begin their new life living at U.A. The first task Class 1-A needs to accomplish at their new abode is finishing their training which they failed to do at the camp so that they can be ready to take on the Provisional Hero License Exam.

Манга Аниме
Всего Глав 23 Всего Эпизодов ???

???

Internship Arc

Internship Arc
Манга Аниме
Всего Глав ??? Всего Эпизодов ???

???

Также на Фэндоме

Случайная вики